Praktijk BODYMIND

Voor Psychologische hulp bij
Traumaverwerking, Burn-out, Stress gerelateerde klachten

ACT training

Heb je het gevoel vast te zitten en dat je meer uit het leven kunt halen? Wil je erachter komen wat echt belangrijk voor je is? Ben je nieuwsgierig hoe ACT je uit je serieuze hoofd kan laten stappen? Volg dan de ACT training. ACT heeft namelijk een uitdagende kijk op de manier waarop we ons leven invullen en de link met onze gedachten. Binnen ACT staat niet de inhoud van het denken centraal, maar ligt de focus op het aangaan van een andere relatie met je gedachten.

ACT training Amsterdam en levenskunst
In de training leer je hoe je op een andere manier kunt omgaan met vervelende gedachten en gevoelens. ACT zoomt in op wat belangrijk is in je leven: persoonlijke waarden en ernaar handelen.

ACT is gebaseerd op de volgende 6 pijlers:

  • Contact met het hier en nu
  • Acceptatie
  • Defusie (loskomen van gedachten)
  • Zelf als context
  • Waarden
  • Toegewijde actie

Inhoud van de training

  • Les 1: Controle: onze relatie met leed
  • Les 2: Experientiele vermijding
  • Les 3: Controle en acceptatie
  • Les 4: Acceptatie en bereidheid
  • Les 5: Defusie
  • Les 6: Mindfulness en zelf als context
  • Les 7: Waarden
  • Les 8: Waarden en toegewijd gedrag
  • Les 9: integratie van wat is geleerd

Elke les bevat geleide meditaties, oefeningen, en huiswerk-opdrachten. Er wordt veel gewerkt aan de hand van metaforen.

Praktisch

  • 9 sessies van 2,5 uur, verspreid over 3 maanden
  • Kleine groepen van maximaal 6 personen
  • € 475,- (betaald door werkgever: € 600,-)
  • Inclusief werkboek
  • Veel aandacht voor jouw persoonlijk leerproces

Wil je ACT leren als coach? See True heeft een goed aanbod.


Bron: Jansen, G. & Batink, T. (2014). Time to ACT Het basisboek voor professionals. Uitgeverij Thema, Zaltbommel.

Wat levert het op?

  • Minder last van piekeren
  • Je kunt beter omgaan met angst en negatieve gedachten over jezelf en de wereld om je heen
  • Je komt vrijer te staan van je denken en laat patronen makkelijker los
  • Emoties krijgen minder snel de overhand
  • Je ontdekt wat belangrijk is en kunt daarnaar te leven
  • Meer zelfvertrouwen en zelfcompassie
  • Een vrijer gevoel om te kunnen leven zoals je wil

Meer over ACT:

  • Gebaseerd op een wetenschappelijk theoretisch fundament
  • Ontwikkeld door de Amerikaanse psycholoog Steven Hayes
  • Gebruikt veel metaforen om gedrag inzichtelijk te maken
  • Richt zich op het hier en nu
  • Accepteert wat onvermijdelijk is
  • Ontkoppelt denken van doen
  • Stelt waarden centraal
  • Laat inzien dat je een probleem kunt hebben, maar dat je je probleem niet bent

 

GEÏNTERESSEERD? KLIK HIER VOOR DE AGENDA


 

Liever ACT op individuele basis?
Je kunt de ACT training ook individueel volgen. Het voordeel is dat de training beter kan aansluiten bij jouw klachten, omstandigheden en wensen. Je zit niet vast aan geplande data van een groepstraining; je kunt je eigen planning maken. Vaak is de werkgever bereid tot (gedeeltelijke) betaling. Op individuele basis hanteer ik het tarief voor therapie: € 80,- per sessie. Als je aanvullend verzekerd bent, kun je in aanmerking komen voor gedeeltelijke vergoeding.

“De ACT training is een waardevolle training die ik iedereen zou willen adviseren om te volgen. Niet alleen waarborgt de training dat al eerder geleerde concepten vanuit de mindfullness training verder kunnen worden verdiept, maar ook geeft de training duidelijke handvaten voor alledaagse zaken waar menigeen tegen aanloopt zoals angst, piekeren en coping/vermijding strategieën. Een aanrader!”  Marije Duijn (30 jr -bedrijfseconoom)

Contact

Voor vragen over de mogelijkheden kun je mailen of bellen met:
Hanneke van der Aalst
06-13453055

info@praktijkbodymind.nl

Vergoedingen

De vergoeding valt onder de aanvullende verzekering onder psycho-sociale of lichaamsgerichte psychotherapie. Je betaalt geen eigen risico.

Meer over tarieven en vergoedingen
© 2019 All rights reserved.
Fotografie: Yvonne Witte
×