Praktijk BODYMIND

Voor Psychologische hulp bij
Traumaverwerking, Burn-out, Stress gerelateerde klachten

Compassietraining

De compassietraining is een vervolg op de mindfulnesstraining. Het gaat dieper in op acceptatie en vaardigheden zoals empathie en verbinding. We geven onszelf vaak kritiek wat ondermijnend werkt op ons zelfvertrouwen. Compassie en zelfcompassie houdt een begripvolle reactie in op momenten dat we het moeilijk hebben. In de compassietraining leer je jezelf vriendelijker te benaderen door minder oordelend te zijn naar jezelf en naar anderen.

Deze training is bedoeld voor mensen die eerder een mindfulnesstraining hebben gevolgd. Je weet wat het voordeel is van mindfulness en meditatie en wilt je vaardigheden verdiepen. Misschien heb je nog wat moeite om het in je dagelijkse leven te integreren. De compassietraining helpt je om de discipline en structuur van het mediteren echt effectief op te pakken en vast te houden.

Wat is (zelf)compassie?

  • Zelfcompassie is mindful meebewegen met je emoties zonder overspoeld te raken
  • Het is het ontwikkelen van vriendelijkheid naar jezelf, zodat er ruimte kan ontstaan voor verandering
  • Het is gericht op de vraag ‘wat heb ik nodig?’ i.p.v. ‘wat weet ik?’
  • Het werkt stress regulerend, met een kalmte tot gevolg
  • Het is een moedige liefdevolle houding

Inhoud van de training

  • Les 1: 3 emotieregulatiesystemen
  • Les 2: Stressreacties en zelfcompassie
  • Les 3: Innerlijke patronen
  • Les 4: De compassiemodus
  • Les 5: Zelf en anderen
  • Les 6: Het liefst allemaal gelukkig
  • Les 7: Bewogen door mededogen
  • Les 8: Meer vermogen met mededogen

Elke les bevat geleide meditaties, oefeningen, en huiswerkopdrachten.

Praktisch

  • 8 sessies van 2,5 uur, verspreid over 3 maanden
  • Kleine groepen van maximaal 6 personen
  • € 375,- (betaald door werkgever: € 475,-)
  • Inclusief werkboek
  • Veel aandacht voor jouw persoonlijk leerproces

Wat levert het op?

  • Minder last van piekeren, perfectionisme en angst
  • Vaardiger in het hanteren van moeilijke gevoelens en emoties
  • Meer positieve gevoelens en tevredenheid
  • Meer zelfwaardering en zelfvertrouwen, minder zelfkritiek
  • Meer zelfrespect en acceptatie van je eigen imperfectie
  • Gezonde keuzes, doen wat goed is voor jezelf, gezondere leefstijl
  • Meer verbinding ervaren

Compassietraining is gebaseerd op:

  • Een wetenschappelijk onderbouwde visie op zelfcompassie
  • Het werk van Kristin Neff, Tara Brach, Chris Germer, Paul Gilbert
  • Het boek ‘Compassie in je leven’ van Frits Koster en Erik van den Brink die deze training hebben ontwikkeld

 

GEÏNTERESSEERD? KLIK HIER VOOR DE AGENDA


Herken je het volgende?
Ben je ook nog weleens geneigd om jezelf te vergelijken met anderen? Onze interne criticus is vaak sterk. Vooral op de momenten dat we het toch al moeilijk hebben. We kunnen onszelf dingen, gebeurtenissen of onze onvolkomenheden bijzonder kwalijk nemen, waardoor we piekeren en angst- en somberheidsklachten ontwikkelen. Verlies van plezier en levensvreugde is vaak het werk van de innerlijke criticus. Compassie helpt.

Contact

Voor vragen over de mogelijkheden kun je mailen of bellen met:
Hanneke van der Aalst
06-13453055

info@praktijkbodymind.nl

Vergoedingen

De vergoeding valt onder de aanvullende verzekering onder psycho-sociale of lichaamsgerichte psychotherapie. Je betaalt geen eigen risico.

Meer over tarieven en vergoedingen
© 2019 All rights reserved.
Fotografie: Yvonne Witte
×